Skoleliv

Velkommen 9 Skoleliv

Skoleliv

– Skolens areal er stort og omgivelserne giver rige muligheder for at boltre sig – sammen med elever og ansattes kreativitet givet det et levende skoleliv

I en tid med coronapandemi har skolens forældre, ansatte og børnene været udsat for mange ændringer og regler – nogle af dem går ikke godt i spænd med Kegnæs Friskoles ånd. Hvor regler om afstand og renlighed truer med at komme før glæde og nærvær. Hvor man skal blive i små grupper og ikke må lege med børnene i en anden gruppe. Hvor man skal lege et bestemt sted i pauserne og ikke kan lade legen udfolde sig til andre områder på skolen – og hvor man skal huske at gå på et bestemt toilet, vaske og spritte hænder ofte.

Hvad gør man så?

Fælles morgensang og fejring

Den fælles morgensang har ikke kunnet lade sig gøre det seneste år men nu er vejret godt nok til fællessang i gården.

Hvad så med den fælles fejring – det plejede at være til morgensang at en elev ville rejse sig op og sige: ”jeg er blevet færdig med min matematikbog” – og så hujede og klappede alle og fejrede i fællesskab.

En lærer fandt på at man kunne vælge sig en makker, og gå en tur rundt til klasser på skolen, og med behørig afstand fortælle den gode nyhed og blive fejret for sin indsats.

Fest for elever, forældre og skolens ansatte

Man prøver nye veje til fælles oplevelser – vi har afholdt online arrangementer med spaghetti kødsovs og Kazoo. Det fungerede overraskende godt!

Alle hentede en pose i dagligvarebutikken og sad klar med skærm og kamera til en aften i distance fællesskab. Vi lavede mad sammen og snakkede og hyggede. Aftenen sluttede med kazoo leg.